Standardy ochrony małoletnich
(dzieci) przy prowadzeniu zajęć językowych w British Wawer
I. Jeśli dzieci czują się krzywdzone, powinny to zgłosić dorosłym:
a) jeśli czują się krzywdzone przez inne dzieci, powinny zgłosić to: Lektorowi lub rodzicom (opiekunom) lub dyrektorowi placówki
b) jeśli czują się krzywdzone przez jakąkolwiek osobę dorosłą, powinny zgłosić to: rodzicom (opiekunom) lub Lektorowi lub dyrektorowi placówki
c) jeśli czują się krzywdzone przez rodziców (opiekunów), powinny zgłosić to: Lektorowi lub dyrektorowi placówki
d) jeśli czują się krzywdzone przez inne osoby spoza personelu placówki, powinny zgłosić to: rodzicom (opiekunom) lub Lektorowi lub dyrektorowi placówki.
II. Dorośli nie mają prawa Cię krzywdzić:
1. Lektorzy mają obowiązek dobrze traktować dzieci i nie mają prawa ich krzywdzić, w tym mają obowiązek:
a) traktowania dzieci z szacunkiem i cierpliwością, uwzględniania ich potrzeb, doceniania i szanowania ich wkładu w zajęcia
b) brania pod uwagę oczekiwań dzieci i informowania ich o dotyczących ich decyzjach
c) wysłuchania dzieci, które czują się źle w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, oraz udzielania dzieciom pomocy
d) szanowania prawa dzieci do prywatności
e) w przypadku konieczności odstąpienia od zasady poufności dla dobra dziecka – niezwłocznego wyjaśnienia mu przyczyn takiego działania
2. Dorośli, w tym Lektorzy, nie mają prawa dotykać dzieci, jeśli dzieci tego nie chcą. Dzieci nie powinny czuć się krzywdzone. Nie można dotykać dzieci w sposób nieprzyzwoity lub niestosowny.
III. Osoby dorosłe nie mają prawa:
a) stosować wobec dzieci przemocy, w tym bić dzieci, szturchać, popychać, a także zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać dzieci
b) krzyczeć na dzieci (chyba, że jest to konieczne dla ich bezpieczeństwa)
c) ujawniać informacji dotyczących dzieci wobec osób nieuprawnionych
d) dotykać dzieci w sposób nieprzyzwoity lub niestosowny
e) angażować się w takie aktywności jak łaskotanie, udawane walki z dziećmi czy brutalne zabawy fizyczne
f) zachowywać się w obecności dzieci w sposób niestosowny, w tym używać wulgarnych słów, gestów i żartów, czynić obraźliwych uwag, wykorzystywać relacje władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby)
g) nawiązywać z dziećmi niestosownych lub nieprzyzwoitych relacji (obejmuje to także niestosowne lub nieprzyzwoite komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści o takim charakterze)
h) proponować dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych lub nielegalnych substancji, jak również używać ich w obecności dzieci.
IV. Lektorzy nie mają prawa faworyzować dzieci.
V. Dzieci powinny znać zasady bezpieczeństwa i się do nich dostosować. Powinny traktować inne dzieci oraz personel, w tym Lektorów i rodziców (opiekunów) z szacunkiem.
VI. Dzieci nie mają prawa:
a) stosowania wobec innych dzieci przemocy, w tym bicia, szturchania, popychania
b) zawstydzania, upokarzania, lekceważenia i obrażania innych dzieci
c) naruszania prawa innych dzieci do prywatności
d) niestosownego lub nieprzyzwoitego zachowywania się wobec innych dzieci, w tym używania wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienia obraźliwych uwag
e) zastraszania, przymuszania i grożenia innym dzieciom
f) nawiązywania niestosownych lub nieprzyzwoitych relacji z innymi dziećmi, oraz używania niestosownych lub nieprzyzwoitych komentarzy, żartów, gestów i udostępniania innym dzieciom treści o takim charakterze.
VII. Korzystanie z Internetu i bezpieczeństwo: Podczas zajęć z języka angielskiego telefony i smartfony są wyciszone i schowane do torby. Chyba, że Lektor zdecyduje inaczej, ponieważ niektóre zajęcia wymagają użycia telefonów w celu przećwiczenia zagadnień językowych.
a) Kursantom nie wolno robić zdjęć innym dzieciom, ani udostępniać ich w Internecie.
b) Lektor może robić zdjęcia innym dzieciom (jedynie za pisemną zgodą rodzica o rozpowszechnianiu wizerunku dziecka) podczas zajęć i udostępniać na mediach społecznościowych oraz stronie internetowej British Wawer. Zdjęcia wykonane przez nauczyciela muszą być wykonane z zachowaniem szacunku i godności dziecka, aby nie uchwyciły momentów mogących narazić małoletniego na ośmieszenie lub dyskomfort.
c) Rodzic (opiekun) ma obowiązek informowania dziecka o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu. Dzieci niepełnosprawne oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają prawo do uwzględniania ich szczególnych potrzeb i powinny być traktowane ze szczególną troską, wyrozumiałością i cierpliwością.