Cambridge to miasto uniwersyteckie, położone w południowej Anglii (ok. 80 km od Londynu). Przez Cambridge przepływa rzeka Cam, na której stawiano wiele mostów (ang. most = bridge) – stąd nazwa miasta. Cambridge jest siedzibą University of Cambridge (uniwersytet liczący ponad 800 lat). Najsłynniejsze kolegia wchodzące w skład uniwersytetu to: Trinity College (studiował tu np. Książę Karol), King’s College, Christ’s College (wśród absolwentów są m.in. Charles Darwin i John Milton).
Cambridge od razu mnie oczarowało. To malownicze miasteczko, z wąskimi średniowiecznymi uliczkami, klimatycznymi kafejkami, pubami i ogrodami uniwersyteckimi, w których latem odbywają się przedstawienia sztuk Szekspira, pełne studentów oraz turystów oferuje mnóstwo atrakcji i naprawdę trudno się zdecydować co odwiedzić jako pierwsze.
Niewątpliwym „must-see” w Cambridge jest punting po rzece Cam – wycieczka łodzią wzdłuż ogrodów i budynków uniwersyteckich. Zwłaszcza w wieczornym słońcu robi niesamowite wrażenie. Brzegi rzeki są też świetnym miejsce na niedzielne pikniki.
Inne miejsca warte zobaczenia to Ogród Botaniczny i przepiękne rośliny z całego świata oraz intensywnie zielone angielskie trawniki czy Muzeum Fitzwilliama ze wspaniałą kolekcją dzieł sztuki z antycznej Grecji i Egiptu.
Największe wrażenie zrobił na mnie drewniany Most Matematyczny, a właściwie jego legenda. Według niej most został zbudowany przez Sir Isaaca Newtona i zaprojektowany tak, że nie potrzebował żadnych elementów metalowych. Parę lat później most został rozłożony, aby sprawdzić w jaki sposób wszystko się trzyma, jednak niestety mostu nie udało złożyć się z powrotem bez użycia elementów metalowych.
Fani footballu muszą odwiedzić Parker’s Piece – miejsce gdzie rozegrano pierwszy w historii mecz piłki nożnej. Cambridge to również świetne miejsce na zakupyJ.
Po Cambridge najlepiej jeździ się na rowerze – parkują praktycznie wszędzie.
Kurs Blended Learning – Combining Online and F2F Teaching w szkole Bell w Cambridge.
Kurs Blended Learning zorganizowany przez szkołę Bell w Cambridge odbył się w lipcu 2016r. w Homerton College w Cambridge. Uczestniczyłam w nim jako lektor British School Wawer w ramach programu Erasmus+ i naszego projektu „Boost your English and your spirits”.
W mojej grupie byli głównie nauczyciele z Europy (z Włoch, Hiszpanii, Słowenii i Holandii), z Argentyny (gdzie właśnie były ferie zimoweJ) oraz John z USA, który był nauczycielem angielskiego w Chinach.
Głównymi celami kursu było poznanie kluczowych konceptów i metodologii w zakresie blended learning, najnowszych technologii w nauczaniu języka angielskiego, poznanie aplikacji i innych narzędzi do nauki języka, projektowanie kursów opartych o blended learning. Na szkolenie składały się wykłady prowadzącego, praca w grupach i własne projekty – prezentacje na temat wdrożenia blended learning w szkołach uczestników.
Szczególnie interesująca była praca w grupach, dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Mogłam się wiele dowiedzieć o metodach pracy stosowanych przez innych nauczycieli, o ich doświadczeniach w stosowaniu technologii w nauczaniu oraz o tym jak wyglądają kursy i jak pracują lektorzy w innych krajach. A poznane platformy e-learningowe, aplikacje i inne narzędzia na pewno wykorzystam na swoich zajęciach w British School Wawer.
Dodatkowo uczestniczyłam w szeregu dodatkowych aktywności organizowanych przez szkołę Bell. Były to warsztaty językowych i kulturowe, sesje plenarne, wydarzenia i wycieczki (np. do Londynu, czy do Sandringham). Szczególnie miło wspominam wizytę w Londynie – jednym z moich ulubionych miast, w którym za każdym razem odkrywam coś nowego – tym razem był to sobotni targ śniadaniowy przy Sloane Square z jedzeniem z całego świata. PolecamJ.
Warsztaty Bella dotyczyły aktualnych tematów (np. Brexit – usiłowano nam wytłumaczyć dlaczego właściwie miał miejsce), metod nauczania języka angielskiego, kreatywności na zajęciach etc. Wszelkie tego rodzaju aktywności przybliżały nam kulturę anglosaską i na pewno staną się źródłem późniejszych inspiracji – do wykorzystania na zajęciach z uczniami. Mam nadzieję, ze kursanci w British School Wawer będą mogli się o tym sami przekonać.
Kurs był bardzo interesujący i cenny zarówno z punktu widzenia zdobytej wiedzy, jak i możliwości spotkania z innymi nauczycielami z Europy i współpracy z nimi oraz możliwości podzielenia się doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Agnieszka Budzik
Along the streets of Cambridge
Newton’s Apple Tree
Punting on the river Cam
Bell’s Teachers’ campus in Homerton College
Źródło: Archiwum prywatne Agnieszki Budzik