Skip to content

Cambridge to miasto uniwersyteckie, położone w południowej Anglii (ok. 80 km od Londynu). Przez Cambridge przepływa rzeka Cam, na której stawiano wiele mostów (ang. most = bridge) – stąd nazwa miasta. Cambridge jest siedzibą University of Cambridge (uniwersytet liczący ponad 800 lat). Najsłynniejsze kolegia wchodzące w skład uniwersytetu to: Trinity College (studiował tu np. Książę Karol), King’s College, Christ’s College (wśród absolwentów są m.in. Charles Darwin i John Milton).

Cambridge od razu mnie oczarowało. To malownicze miasteczko, z wąskimi średniowiecznymi uliczkami, klimatycznymi kafejkami, pubami i ogrodami uniwersyteckimi, w których latem odbywają się przedstawienia sztuk Szekspira, pełne studentów oraz turystów oferuje mnóstwo atrakcji i naprawdę trudno się zdecydować co odwiedzić jako pierwsze.

Niewątpliwym „must-see” w Cambridge jest punting po rzece Cam – wycieczka łodzią wzdłuż ogrodów i budynków  uniwersyteckich.  Zwłaszcza w wieczornym słońcu robi niesamowite wrażenie.  Brzegi rzeki są też świetnym miejsce na niedzielne pikniki.

Inne miejsca warte zobaczenia to Ogród Botaniczny i przepiękne rośliny z całego świata oraz intensywnie zielone angielskie trawniki czy Muzeum Fitzwilliama ze wspaniałą kolekcją dzieł sztuki z antycznej Grecji i Egiptu.

Największe wrażenie zrobił na mnie drewniany Most Matematyczny, a właściwie jego legenda. Według niej most został zbudowany przez Sir Isaaca Newtona i zaprojektowany tak, że nie potrzebował żadnych elementów metalowych. Parę lat później most został rozłożony, aby sprawdzić w jaki sposób wszystko się trzyma, jednak niestety mostu nie udało złożyć się z powrotem bez użycia elementów metalowych.

Fani footballu muszą odwiedzić Parker’s Piece – miejsce gdzie rozegrano pierwszy w historii mecz piłki nożnej. Cambridge to również świetne miejsce na zakupyJ.

Po Cambridge najlepiej jeździ się na rowerze  – parkują praktycznie wszędzie.

 Kurs Blended Learning – Combining Online and F2F Teaching w szkole Bell w Cambridge.

Kurs Blended Learning zorganizowany przez szkołę Bell w Cambridge odbył się w lipcu 2016r. w Homerton College w Cambridge. Uczestniczyłam w nim jako  lektor British School Wawer w ramach programu Erasmus+ i naszego projektu  „Boost your English and your spirits”.

W mojej grupie  byli głównie nauczyciele z Europy (z Włoch, Hiszpanii, Słowenii i Holandii), z Argentyny (gdzie właśnie były ferie zimoweJ) oraz John z USA, który był nauczycielem angielskiego w Chinach.

Głównymi celami kursu było poznanie kluczowych konceptów i metodologii w zakresie blended learning, najnowszych technologii w nauczaniu języka angielskiego, poznanie aplikacji i innych narzędzi do nauki języka, projektowanie kursów opartych o blended learning. Na szkolenie składały się wykłady prowadzącego, praca w grupach i własne projekty – prezentacje na temat wdrożenia blended learning w szkołach uczestników.

Szczególnie interesująca była praca w grupach, dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Mogłam się wiele dowiedzieć o metodach pracy stosowanych przez innych nauczycieli, o ich doświadczeniach w stosowaniu  technologii w nauczaniu oraz o tym jak wyglądają kursy i jak pracują lektorzy w innych krajach. A poznane platformy e-learningowe, aplikacje i inne narzędzia na pewno wykorzystam na swoich zajęciach w British School Wawer.

Dodatkowo uczestniczyłam w szeregu dodatkowych aktywności organizowanych przez szkołę Bell. Były to warsztaty językowych i kulturowe, sesje plenarne, wydarzenia i wycieczki (np. do Londynu, czy do Sandringham). Szczególnie miło wspominam wizytę w Londynie – jednym z moich ulubionych miast, w którym za każdym razem odkrywam coś nowego – tym razem był to sobotni targ śniadaniowy przy Sloane Square z jedzeniem z całego świata.  PolecamJ.

Warsztaty Bella dotyczyły aktualnych tematów (np. Brexit – usiłowano nam wytłumaczyć dlaczego właściwie miał miejsce), metod nauczania języka angielskiego, kreatywności na zajęciach etc. Wszelkie tego rodzaju aktywności przybliżały nam kulturę anglosaską i na pewno staną się źródłem późniejszych inspiracji – do wykorzystania na zajęciach z uczniami. Mam nadzieję, ze kursanci w British School Wawer będą mogli się o tym sami przekonać.

Kurs był bardzo interesujący i cenny zarówno z punktu widzenia zdobytej wiedzy, jak i możliwości spotkania z innymi nauczycielami z Europy i współpracy z nimi oraz możliwości podzielenia się doświadczeniami i spostrzeżeniami.

Agnieszka Budzik

collage

Along the streets of Cambridge

newtons-tree

Newton’s Apple Tree

punting

Punting on the river Cam

imag3867

Bell’s Teachers’ campus in Homerton College

Źródło:  Archiwum prywatne Agnieszki Budzik