British School Wawer na Konferencji Twist

PoTWISTowe refleksje – wychodzimy z pudełka.

British School Wawer na Konferencji Twist

Początek przygody nie zapowiadał się wyjątkowo, gdyż 29 września 2016 zawitał do mnie jako najzwyklejsze w świecie zaproszenie na konferencję, konferencję dla nauczycieli języka angielskiego.

Banał, codzienność życia lektorskiego. Nie oszukujmy się – otrzymujemy tego typu zaproszenia dość często, z tego względu nie zaskoczyło mnie. Czy zawsze   korzystamy z takich zaproszeń na różne warsztaty i konferencje dla lektorów języka angielskiego? Odpowiedź po raz kolejny brzmi – nie. Powody są różne, ale nie one są istotne.

Powody do odmowy nie były ważne, ponieważ odpowiedź na zaproszenie do TWISTa brzmiała – tak. Wcześniej miałam przyjemność uczestniczyć w tej konferencji i wyniosłam nie tylko miłe wspomnienia, ale również kilka fantastycznych pomysłów, z których wciąż korzystam na swoim zajęciach z języka angielskiego dla dzieci i dorosłych. Spotkałam się z „czynnymi” lektorami, tak to określę, którzy wciąż pracują w zawodzie , a nie zajmują się oderwaną metodyką nauczania i mogą sprawdzać swoje pomysły i testować na zajęciach angielskiego. Właśnie to czyni takie spotkania niesamowicie cennymi dla odbiorców oraz nadaje im niepodważalną wartość.

Mail, który otrzymałam, zawierał nie tylko zaproszenie do udziału w konferencji, ale również propozycję spróbowania swoich sił jako jeden z prezenterów, który chce podzielić się własnym doświadczeniem wynikającym z nauczania języka angielskiego.

Była to niesamowita okazja dla nas, lektorów British School Wawer, świeżo przybyłych po dwutygodniowych szkoleniach w Pilgrims w ramach realizacji projektu Erasmus+. Przepełniały nas wrażenia i nowe pomysły. Decyzja zapadła bez dyskusji – bierzemy udział. Propozycja „do TWISTa” przyjęte.

Nagranie naszej z Natalią Soszyńską (Metodyka i Lektora British School Wawer) propozycji powstało w ciągu 15 minut. Nie było dodatkowych dubli, długich dyskusji jak i co przygotowujemy. Pomysł zrodził się błyskawicznie – wiedziałyśmy z Natalią, co chcemy przekazać i czym podzielić. Żałowałyśmy jedynie, że czas wystąpienia jest ograniczony i trzeba przeprowadzić niezbędną selekcję pomysłów.

Tego samego dnia dowiedziałyśmy się, że niezależnie od nas nasz kolega i Lektor British School Wawer Łukasz Knap też się zdecydował spróbować swoich sił. Nasza reprezentacja liczyła już trzy osoby.  Po wysłaniu nagrania, pozostało czekać na decyzję organizatorów. Cała trójka odetchnęła z ulgą, gdy otrzymaliśmy pozytywne decyzje. Ye-e-es, udało się!!!

Pominę okres przygotowawczy, próby i całą kuchnię wydarzenia, chociaż zaznaczę – łatwo nie było. Organizatorzy bardzo profesjonalnie zajęli się naszym przygotowaniem i przeszkoleniem, za co ogromne podziękowania z naszej strony należą się Miladzie Krajewskiej, która pełniła przy nas rolę swoistego Anioła-stróża.

Nadszedł wielki dzień – moje pierwsze w życiu publiczne wystąpienie na tak licznym forum, składającym się wyłącznie z nauczycieli języka angielskiego, którzy stanowią niesamowicie wymagającą oraz wytrawną publiczność. Z własnego doświadczenia znam to uczucie, byłam po drugiej stronie  niejednokrotnie, – jesteśmy grupą, którą trudno zaskoczyć.

Moje wątpliwości i obawy zniknęły podczas pierwszej sesji. Zainspirowała mnie krótka przemowa Milady, która mówiła o przysłowiowych pudełkach, naszych nauczycielskich pudełkach, gzie składamy nasze doświadczenia, pomysły, różne nasze prywatne małe odkrycia na nauczanie języka angielskiego. Przeważnie otwieramy je, by coś włożyć. Milada mówiła o potrzebie otworzenia i podzielenia się naszymi małymi skarbami. Przez dzielenie się możemy się wzbogacić, ja natomiast pomyślałam o innych pudełkach, w których się czasami zamykamy. Czy warto?

Program Erasmus+, konferencja TWIST stały się takim otworzeniem naszych „pudełek”, szansą podzielenia się czymś dla nas ważnym oraz wartościowym. Przy okazji nabraliśmy ochoty na częstsze otwieranie pudełek i wystartowaliśmy z serią webinarów dla słuchaczy British School Wawer pod nazwą ‘Ucz się uczyć’, gdzie poruszamy takie tematy jak mnemotechniki, mapy myśli, przydatne aplikacje w nauce języka angielskiego.

Pod koniec stycznia nadszedł kolejny mail „poTWISTowe dziękuję”, z którego z dumą dowiedziałyśmy się że nasze wystąpienie zostało docenione przez publiczność oraz niejednokrotnie znalazłyśmy się w trójce najlepszych wybranych. Ogromnie się cieszymy, ze nasze pudełka zostały docenione i jesteśmy gotowi otworzyć je dla was, a przede wszystkim dla słuchaczy British School Wawer.

Swietłana Gorosz