„Obudzić w sobie kreatywność” – nauczanie angielskiego inaczej

W lipcu tego roku wzięłam udział w pięciodniowym kursie metodycznym z kreatywnych metod nauczania w ramach programu Erasmus , w którym biorą udział Lektorzy British School Wawer. Kurs odbył się na kampusie University of Kent. Uniwersytet ten mieści się w Canterbury, małym mieście znanym anglistom przede wszystkim z „Opowieści kanterberyjskich” autorstwa Geoffreya Chaucera.

Każdy dzień wypełniał szereg ćwiczeń, które z łatwością można zastosować w codziennej praktyce nauczycielskiej, jak chociażby „back writing” (pisanie po plecach) oraz „change places if…” (przesiądź się jeśli…). Były też takie rodzaje aktywności, po które rzadziej będę sięgać, choć niewątpliwie są bardzo kreatywne i mogą urozmaicić zajęcia, jak chociażby „screaming dictation” (wykrzyczane dyktando). Pomysły oraz doświadczenie prowadzącej i pozostałych uczestniczek kursu były niezwykle inspirujące i motywujące.

Oprócz ciekawych propozycji na wzbogacenie zajęć kurs ten był okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania kontaktów z osobami uczącymi języka angielskiego na terenie całej Europy. Międzynarodowy charakter grupy umożliwił również zapoznanie się z innymi kulturami i podejściami do nauczania.

Ze względu na intensywność kursu i chęci uczestnictwa w dodatkowych warsztatach organizowanych przez pozostałych instruktorów Pilgrims nie miałam zbyt wiele okazji do odkrywania okolicznych miejscowości. Pośród tych, które odwiedziłam były Margate i Broadstairs, przyciągające turystów swoimi plażami i urokliwym charakterem. Najciekawszym miejscem była zatoka Kingsgate. Udało mi się trafić na odpływ morza, co umożliwiło mi robienie zdjęć plaży i klifów z nieco innej perspektywy niż zwykle.

Wyjazd do Canterbury wspominam bardzo dobrze i z pewnością będę wykorzystywać umiejętności zdobyte na kursie na zajęciach językowych w British School Wawer, gdzie uczę grupy osób dorosłych.

Emma Oki

British School Wawer

Źródło: Archiwum prywatne Emmy Oki